20.05. MOTYLKI
,, Wiosna na łące ”
- Zabawa Na wiosennej łące.
Dzieci wspólnie z rodzicami próbują naśladować ruchy zwierząt i roślin żyjących na wiosennej łące (np. stokrotki – stanie ze złączonymi nogami, prosto, z głową wyciągniętą do góry, z rozłożonymi rękami…). Potem wszyscy razem przedstawiają wiosenną łąkę, wcielając się w wybrane zwierzęta i rośliny.
- Karta pracy, cz. 4, s. 42.
Liczenie pszczół. Łączenie pszczół z obrazkiem plastrów, do których lecą. Kończenie kolorowania plastrów miodu. Oglądanie zdjęć. Słuchanie nazw produktów, które otrzymujemy dzięki pszczołom. (Degustacja różnych miodów podczas śniadania).
- Ćwiczenia rozwijające aparat ruchu w rytmie akompaniamentu na dowolnym instrumencie.
Dzieci maszerują po okręgu koła, biegają na palcach, przeskakują z nogi na nogę, wykonują skoki obunóż; podczas przerwy w muzyce: robią skok w przód, dwa kroki w tył; skok w przód, skok w tył, obrót wokół siebie.
- Zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa Wiosenna pogoda.
Dzieci spacerują po sali. Na hasło Burza zatrzymują się, klaszcząc nad głową i równocześnie mówiąc: bum, bum, bum. Ponownie spacerują, na hasło Lekki wiatr – dzieci podskakują z nogi na nogę. Ponowny marsz, na hasło Słońce – unoszą ręce w górę, poruszają nimi w nadgarstkach.
- Zabawa ruchowa Motyle i kwiaty.
Kartonowe kwiaty w czterech kolorach: żółtym, niebieskim, czerwonym, białym, opaski w takich samych kolorach, tamburyn. Rodzic rozkłada na dywanie kartonowe kwiaty w czterech kolorach: żółtym, niebieskim, czerwonym, białym. Dzieli dzieci na cztery grupy motyli, rozdając im opaski w takich samych kolorach. Motyle w rytmie tamburynu fruwają po łące, omijając kwiaty. Rodzic sukcesywnie zmniejsza liczbę kwiatów. Te motyle, które nie odnajdą kwiatka w swoim kolorze, odchodzą na bok.
- Wykonanie biedronek.
( Załącznik nr. 1 )
Opracowała : Joanna Łabęda
Żródła :
– Internet
– MAC Edukacja, Przewodnik metodyczny cz.5 ,, Nowe przygody Ady i Olka ”
Załączniki: