Figury wokół nas
Drodzy Rodzice!
Dziś propozycja zajęć matematycznych dla dzieci w wieku 4, 5, 6 – lat (grupa Żuczki, Stokrotki, Żółwiki, Żabki, Motylki) 😊
- Prawa – lewa strona.
Jak łatwo nauczyć dziecko, która to prawa i lewa ręka. Na pewno każda mama posiada w domu gumkę do włosów – frotkę. Załóż dziecku ją na lewą rękę. Wytłumacz, że lewa ręka to ta, na której dziecko ma gumkę. Przybij z dzieckiem piątkę najpierw prawą i lewą ręką.
- Rozwijamy zmysł dotyku.
Usiądź z dzieckiem na dywanie. W zaczarowanej (nieprzezroczystej) torbie umieść przedmioty, np. Klocki, butelki, nakrętki, pudełka, opakowania, samochodziki, książeczki, itp.). Niech dziecko – nie zaglądając do worka, wyłącznie za pomocą dotyku – spróbowały rozpoznać, jakie przedmioty schowane są w torbie.
Następnie wyjmijcie przedmioty. Niech dziecko spróbuje je nazwać, opisać ich wygląd. Możecie podpowiedzieć, że niektóre przedmioty przypominają figury geometryczne.
- Przypomnienie figur geometrycznych – koło, trójkąt, kwadrat i prostokąt.
Można pokazać zdjęcia – ćwiczymy również czytanie globalne.
- Utrwalenie pojęć okrągły, prostokątny, kwadratowy.
Mówimy zdanie i prosimy, aby dziecko powiedziało jaki kształt ma wymieniony przez was kształt.
Piłka jest…. (okrągła); Stół jest… (prostokątny); Dywan jest… (kwadratowy); itp.
- Narysuj dziecku poszczególne figury (jeśli umie może samodzielnie je narysować) na kolorowym papierze – dziecko wycina, układa kompozycje z figur i nazywa je 😊
Na dziś tyle. Owocnej pracy 😊
Jagoda Lubiejewska