Finał Małego Misia

Kochani! 

Jest jeszcze druga propozycja zajęć związana z projektem Mały Miś – Mali przedsiębiorcy.  

Drodzy Rodzice liczę na Waszą pomoc i zaangażowanie. Oto zadania do wykonania. 

  1. „Skrzynia skarbów” – zabawa doskonaląca percepcję dotykową. Proszę o przygotowanie kartonowego pudła z otworem. Wkładamy do środka przedmioty związane z przedsiębiorczością, a dziecko za pomocą dotyku próbuje zgadnąć co wylosowało. 

Porozmawiajcie także o tym co dla dziecka jest wartościowe/cenne? Oczywiście Wy także się wypowiedzcie.  

  1. Co wiesz o pieniądzach? – dzieci eksperci opowiadają co wiedzą o pieniądzach. Proszę o zapisywanie ciekawych odpowiedzi (możecie je przesłać J). Dołączam link o historii pieniądza https://www.youtube.com/watch?v=wdcEvVvKQy8 
  1. Zaprojektuj banknot – zaprezentowanie dziecku monet i banknotów. Uwaga! Prezentacja tylko w rękawiczkach!  Dziecko otrzymuje arkusz papieru w formacie zbliżonym do banknotu. Ma za zadanie zaprojektować swój własny. Jednak pamiętajcie o przypomnieniu dziecku, że banknot ma dwie strony J Wysyłam link do filmiku „Mennica Polska. Jak się robi pieniądze” https://www.youtube.com/watch?v=FntiUiLncLw 
  1. Zabawa skoczna „Skok do skarbonki”. 

Rodzice, stwórzcie „skarbonkę” z szala na podłodze. Na Wasze hasło „Hop do skarbonki” dziecko wykonuje skok obunóż.  

  1. „Monetowy frottage” – dziecko poznaje technikę plastyczną frottage, która polega na odciskaniu faktury dowolnych przedmiotów na powierzchni papieru przez przyłożenie papieru do danej rzeczy i mocne pocieranie do ołówkiem/kredką. Rodzice, zaproponujcie dziecku odciskanie faktury monet. Pamiętajcie o wcześniejszym zdezynfekowaniu monety! 
  1. „Kim chcę zostać?” – zapytajcie swoje dziecko kim chcę zostać w przyszłości. Przecież to dzięki wykonywanej pracy uzyska pieniądze J 
  1. Zabawy matematyczne z monetami. 
  • Porównywanie ciężaru poszczególnych monet. 
  • Układanie od największej do najmniejszej i odwrotnie. 
  • Segregowanie monet wg nominału. 
  • Układanie rytmów z monet, np. rodzic układa rytm: 1 gr – 2 gr – 5 gr, a dziecko musi go dokończyć. 
  1. Zabawa w sklep – rodzice z dzieckiem budują sklep z artykułów dostępnych w domu. Pamiętajmy o używaniu słów grzecznościowych: proszę, dziękuję. 
  1. Wysłuchanie bajki „Lusterko i pieniądze” Michela Piquemala. 
  1. Czy wszystko można kupić za pieniądze? 

Rozmowa z dzieckiem na temat wartości. Wspólne wykonanie plakatu pt. „To jest cenne dla naszej rodziny”.  

I tym plakatem kończymy projekt Małego Misia! 

Czekam na zdjęcia! – j.lubiejewska@niezapominajka.naszsrem.pl  

J. Lubiejewska 

Udostępnij ten wpis:

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email