Finał Małego Misia
Kochani!
Jest jeszcze druga propozycja zajęć związana z projektem Mały Miś – Mali przedsiębiorcy.
Drodzy Rodzice liczę na Waszą pomoc i zaangażowanie. Oto zadania do wykonania.
- „Skrzynia skarbów” – zabawa doskonaląca percepcję dotykową. Proszę o przygotowanie kartonowego pudła z otworem. Wkładamy do środka przedmioty związane z przedsiębiorczością, a dziecko za pomocą dotyku próbuje zgadnąć co wylosowało.
Porozmawiajcie także o tym co dla dziecka jest wartościowe/cenne? Oczywiście Wy także się wypowiedzcie.
- Co wiesz o pieniądzach? – dzieci eksperci opowiadają co wiedzą o pieniądzach. Proszę o zapisywanie ciekawych odpowiedzi (możecie je przesłać J). Dołączam link o historii pieniądza https://www.youtube.com/watch?v=wdcEvVvKQy8
- Zaprojektuj banknot – zaprezentowanie dziecku monet i banknotów. Uwaga! Prezentacja tylko w rękawiczkach! Dziecko otrzymuje arkusz papieru w formacie zbliżonym do banknotu. Ma za zadanie zaprojektować swój własny. Jednak pamiętajcie o przypomnieniu dziecku, że banknot ma dwie strony J Wysyłam link do filmiku „Mennica Polska. Jak się robi pieniądze” https://www.youtube.com/watch?v=FntiUiLncLw
- Zabawa skoczna „Skok do skarbonki”.
Rodzice, stwórzcie „skarbonkę” z szala na podłodze. Na Wasze hasło „Hop do skarbonki” dziecko wykonuje skok obunóż.
- „Monetowy frottage” – dziecko poznaje technikę plastyczną frottage, która polega na odciskaniu faktury dowolnych przedmiotów na powierzchni papieru przez przyłożenie papieru do danej rzeczy i mocne pocieranie do ołówkiem/kredką. Rodzice, zaproponujcie dziecku odciskanie faktury monet. Pamiętajcie o wcześniejszym zdezynfekowaniu monety!
- „Kim chcę zostać?” – zapytajcie swoje dziecko kim chcę zostać w przyszłości. Przecież to dzięki wykonywanej pracy uzyska pieniądze J
- Zabawy matematyczne z monetami.
- Porównywanie ciężaru poszczególnych monet.
- Układanie od największej do najmniejszej i odwrotnie.
- Segregowanie monet wg nominału.
- Układanie rytmów z monet, np. rodzic układa rytm: 1 gr – 2 gr – 5 gr, a dziecko musi go dokończyć.
- Zabawa w sklep – rodzice z dzieckiem budują sklep z artykułów dostępnych w domu. Pamiętajmy o używaniu słów grzecznościowych: proszę, dziękuję.
- Wysłuchanie bajki „Lusterko i pieniądze” Michela Piquemala.
- Czy wszystko można kupić za pieniądze?
Rozmowa z dzieckiem na temat wartości. Wspólne wykonanie plakatu pt. „To jest cenne dla naszej rodziny”.
I tym plakatem kończymy projekt Małego Misia!
Czekam na zdjęcia! – j.lubiejewska@niezapominajka.naszsrem.pl
J. Lubiejewska