Poznajemy naszą miejscowość

Witam wszystkie dzieci . 

Oto kilka propozycji zajęć i zabaw, nawiązujących do poznawania swojego miejsca zamieszkania. 

Temat tygodnia: „Moja miejscowość, mój region ”  

Temat dnia: Poznajemy naszą miejscowość”. 

•Oglądanie wspólnie z osobą dorosłą pocztówek, zdjęć, przewodników turystycznych przedstawiających miejscowość (region) zamieszkania dziecka. Prowadzenie swobodnych rozmów na temat ciekawych i charakterystycznych miejsc.  

• Słuchanie piosenki Tutaj mieszkam  

Rozmowa na temat tekstu piosenki. 

Tutaj mieszkam 

  1. Wszędzie wokół piękna zieleń, 

drzewa, kwiaty cieszą mnie. 

Tam wysoko ptaszek śpiewa, 

ja tu zawsze mieszkać chcę. 

Ref:  Wszystko tutaj jest mi bliskie, 

      wszystko tutaj dobrze znam. 

   Tutaj mam przyjaciół wielu, 

i nie jestem nigdy sam. 

  1. Patrzę w prawo, widzę sklepy, 

                                                  patrzę w lewo, widzę most. 

                                                  Tam na rogu jest apteka, 

                                                   a plac zabaw jest na wprost. 

       Ref:  Wszystko tutaj jest mi bliskie, 

             wszystko tutaj dobrze znam. 

           Tutaj mam przyjaciół wielu, 

                                                    i nie jestem nigdy sam. 

• Zabawa ruchowa Samochody – do garaży. 

Dziecko wybiera miejsce na swój garaż. Na znak osoby dorosłej np. podniesienie ręki – dziecko biega swobodnie po pokoju, naśladują kręcenie kierownicą i wydają odgłosy pracującego silnika, np. brym, brym. Na znak – opuszczenie ręki – wraca do swojego garażu. 

Poznajemy naszą miejscowość – spacer po Śremie 

W miarę możliwości można zabrać dziecko na spacer i pokazać mu ciekawe miejsca np.  

Park Miejski im. Powstańców Wielkopolskich  

Most 23 Stycznia 

–  Wieża ciśnień  

Staromiejska fontanna  

Promenada nad Wartą  

Ratusz z XIX wieku  

Pomnik ks. Piotra Wawrzyniaka  

Pomnik Ofiar 1939 r.  

Pomnik Dziewczynki z Zapałkami na Pumpenplacu

Jeśli dziecko mieszka w innej miejscowości to poznaje jej charakterystyczne zabytki. 

Proszę o  przypominanie  zasad bezpiecznego poruszania się po chodniku i podczas przechodzenia przez ulicę oraz zasady kulturalnego zachowania się w miejscach publicznych.  

  • Po powrocie do domu, dziecko opowiada o tym co widziało i co zapamiętało. 
  • Wykonanie pracy plastycznej pt. Moja miejscowość Dziecko może narysować lub namalować farbami to co najbardziej podobało mu się podczas spaceru. 

Życzę udanego zwiedzania Śremu lub innego miejsca zamieszkania. 

 Pozdrawiam Lilla Kuczkowska 

Podobne wpisy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.