Pszczółka Słoduszka
Kochane dzieci!
Dziś zajęcia dla dzieci 5, 6 – letnich o pszczółce (4-latki też mogą z nich skorzystać)
Na początek proponuję taniec dowolny do utworu „Taniec Mai”
Zmęczyliście się trochę? Usiądźcie wygodnie i posłuchajcie bajki i spróbujcie ją naśladować (bajka znajduje się również w formacie jpg).
„Pszczółka Słoduszka”
Było lato. Słońce ogrzewało cały świat swoimi ciepłymi promieniami. Wokoło czuć było piękny zapach kwiatów. Pszczółka Słoduszka zbierała właśnie słodki nektar z kwiatów. Zostało jej jeszcze: jeden, dwa, trzy, cztery, pięć, sześć, siedem, osiem, dziewięć, dziesięć… kwiatków (podczas liczenia zwalniamy tempo). Pszczółka poczuła nagle, że jest bardzo zmęczona i postanowiła chwilkę odpocząć. Położyła się wygodnie na dużym liściu, rozluźniła zmęczone łapki i nóżki i zamknęła oczy. Jej brzuszek zaczął spokojnie i równiutko oddychać. W oddali słychać było tylko spokojne odgłosy łąki. Słoduszka pomyślała sobie, że jest jej bardzo dobrze. Czuła, jak słońce ogrzewa całe jej ciało, a ciepło z łapek i nóżek przepływa aż do brzuszka. Jest spokojna i bezpieczna. Ogarnia ją senność… zasypia…
A teraz obudźcie się i otwórzcie oczy, przestajecie już być pszczółkami…
Wyobraźcie sobie, że jesteście pszczółką. Naśladuj jej brzęczenie „bzzzz”. Przysiadaj na kwiatkach i zbieraj nektar z kwiatów (wąski język na przemian wysuwa się z buzi i chowa z niej).
Chciałabym, abyście zapoznali się z wierszykiem paluszkowym „Ul”. Oto link https://www.youtube.com/watch?v=CJQFV_i3BFI
Na koniec chciałabym zaproponować Wam pracę plastyczną, która okaże się zabawą manualną Potrzebny nam kawałek tektury, farby, pisaki, makaron, sznurowadło. Instrukcja jak zrobić pracę na poniższych obrazkach
Pozdrawiam Was serdecznie i jak zwykle czekam na maile ze zdjęciami – j.lubiejewska@niezapominajka.naszsrem.pl oraz niezapominajka@naszsrem.pl
Jagoda Lubiejewska