Wiosenne powroty – Zadania o ptakach
- Zabawa twórcza – Ptaki z figur.
Dzieci układają z klocków w kształcie figur geometrycznych wymyślone przez siebie ptaki. Przeliczają, ile klocków z kształcie danych figur zostało użytych.
- Rozwiązywanie zadań tekstowych metodą symulacji :
– Na drzewie siedziało 7 wróbli. (Dzieci układają przed sobą 7 klocków). Potem przyleciały jeszcze 3 wróble. (Dzieci dokładają jeszcze trzy klocki). Ile wróbli siedzi teraz na drzewie?
– Na drzewie było 8 gołębi. (Dzieci układają przed sobą 8 klocków). Przejeżdżający samochód wystraszył je i wszystkie odleciały. (Odsuwają 8 klocków). Ile gołębi pozostało na drzewie?
- Ćwiczenia gimnastyczne – Rozwijanie świadomości całego ciała
– Wirujący bączek – dzieci ślizgają się w kółko na brzuchu, a następnie na plecach.
– Chowamy się – w siadzie, przyciągają kolana do głowy, chowają głowy; rozprostowują się do pozycji leżącej.
– Gorąca podłoga – biegają z wysokim unoszeniem kolan.
– Na szczudłach – chodzą na sztywnych nogach.
– Ugniatamy podłogę – w leżeniu na plecach, wciskają wszystkie części ciała w podłogę. Zdobywanie pewności siebie i poczucia bezpieczeństwa w otoczeniu.
– Pogoń na kolanach – dzieci dobierają się parami, jedno ucieka na kolanach, a drugie je goni. Przy powtórzeniu zabawy następuje zmiana ról.
- Zabawa ruchowa – Wróbelki i kot.
Dzieci są wróbelkami. Swobodnie biegają po wyznaczonym miejscu ogrodu przedszkolnego, machając rękami jak skrzydłami. Na hasło: Idzie kot, dzieci jak najszybciej muszą przykucnąć w wyznaczonym miejscu. Hasło: Kota nie ma, jest sygnałem do ponownego swobodnego poruszania się.
Opracowała : Joanna Łabęda
Żródła :
– Internet
– MAC Edukacja, Przewodnik metodyczny cz.4 ,, Nowe przygody Ady i Olka ”