Wiosenne przebudzenie – Kolory wiosny
- Zabawa ruchowa kształtująca postawę ciała – Słonko wschodzi i zachodzi.
Dziecko stopniowo podnosi się z przysiadu do stania, wyciąga ręce w górę i obraca się wokół własnej osi – słonko wstało i świeci, następnie powoli wraca do przysiadu i kuli się – słonko zaszło.
- Zabawa ruchowa z elementem równowagi – Bociany na łące.
Dziecko jest bocianem. Chodzi po łące, wysoko unosząc kolana. Co pewien czas zatrzymuje się, staje na jednej nodze, wystawia złączone dłonie przed siebie, rytmicznie porusza nimi jak dziobem i powtarza: Kle, kle, kle, żabki mi się chce.
- Słuchanie wiersza Bożeny Głodkowskiej ,, Wiosna i moda ”.
Pod
koniec zimy wiosna
Wyjęła
żurnali stosik.
-W
co mam się ubrać? – dumała
-Co
w tym sezonie się nosi?
Założyć
sukienkę w kropki?
A
może golf? No i spodnie?
Co
wybrać, by być na czasie
i
nie wyglądać niemodnie?
Torebkę
wziąć czy koszyczek?
Na
szyję apaszkę cienką,
na
głowę – kapelusz z piórkiem
czy
lepiej beret z antenką?
(W
tym czasie… – Gdzież ta wiosna?
–
pytali wszyscy wokół.
–
Zaspała? Zapomniała?
Nie
bedzie jej w tym roku?)
I
przyszła w zielonych rajstopach,
w
powiewnej złocistej sukience
i
miała wianek z pierwiosnków,
a
w ręce trzymała kaczeńce.
Pachniała
jak sklep z perfumami-
wszak
była calutka w kwiatkach,
sypała
płatkami jak deszczem-
i
tak już została do lata.
- Rozmowa na temat wiersza i odpowiadanie na następujące pytania :
– Jaki problem miała wiosna ?
– W co postanowiła się ubrać ?
– Jak wyglądała ?
- Odkrywanie litery ł małej i Ł wielkiej.
Opracowała : Joanna Łabęda
Żródła :
– Internet
– MAC Edukacja, Przewodnik metodyczny cz.4 ,, Nowe przygody Ady i Olka ”