Mój tata
- Słuchanie piosenki pt. ,, Piosenka dla taty ”
- Ćwiczenia ruchowe przy akompaniamencie instrumentu.
Marsz, skoki obunóż, przeskoki z nogi na nogę, krok dostawny w wyznaczonych przez rodzica kierunkach.
- Zabawa Głośno – cicho – rozwijająca reakcję na zmiany dynamiczne.
Potrzebny Tamburyn.
Dzieci maszerują po okręgu koła, śpiewając a cappella piosenkę Piosenka dla taty. Na mocne uderzenie w tamburyn – zatrzymują się, przechodzą do przysiadu. Gdy rodzic opuszcza rękę trzymającą instrument i delikatnie nim potrząsa, dzieci przechodzą do przysiadu i recytują szeptem tekst: Ja i mój tata to super przyjaciele. Następnie rodzic unosi rękę trzymającą instrument coraz wyżej i gra coraz głośniej – dzieci przechodzą do pozycji stojącej i głośno recytują tekst: Z tatą mogę przeżyć przygód bardzo wiele.
- Słuchanie wiersza Stanisława Grabowskiego pt. ,, Nie jestem sam ”
Mama biega po pokoju
ze ścierką,
z odkurzaczem,
z froterką.
Tata biega po pokoju
z fajką,
z książką,
z pomysłami.
A ja siedzę szczęśliwa
w pokoju, gdzie lalka Rozalka,
zeszyty do pierwszej klasy,
atlasy…
Gdy w domu
tatuś i mama,
nie jestem sama
- Rozmowa na temat wiersza.
Rodzic pyta:
− Co robi mama?
− Co robi tata?
− Gdzie jest dziewczynka?
− Dlaczego jest szczęśliwa?
- Wykonanie laurki dla Mamy i Taty.
- Zabawa ruchowo-naśladowcza Tata pracuje.
Tamburyn.
Dzieci poruszają się w rytm tamburynu. Podczas przerwy w grze naśladują wykonywanie prac, o których mówi rodzic. Np. Tata pisze na komputerze; Tata trzepie dywan; Tata myje samochód; Tata gra na skrzypcach itp.
- Karta pracy, cz. 4, s. 50.
Kolorowanie rysunku bukietu dla mamy. Rysowanie po śladzie drogi Olka i Ady do mamy.
Opracowała : Joanna Łabęda
Żródła :
– Internet
– MAC Edukacja, Przewodnik metodyczny cz.5 ,, Nowe przygody Ady i Olka ”