Mój tata

  1. Słuchanie piosenki pt. ,, Piosenka dla taty ”
  1. Ćwiczenia ruchowe przy akompaniamencie instrumentu.

Marsz, skoki obunóż, przeskoki z nogi na nogę, krok dostawny w wyznaczonych przez rodzica kierunkach.

  1. Zabawa Głośno – cicho – rozwijająca reakcję na zmiany dynamiczne.

Potrzebny Tamburyn.

Dzieci maszerują po okręgu koła, śpiewając a cappella piosenkę Piosenka dla taty. Na mocne uderzenie w tamburyn – zatrzymują się, przechodzą do przysiadu. Gdy rodzic opuszcza rękę trzymającą instrument i delikatnie nim potrząsa, dzieci przechodzą do przysiadu i recytują szeptem tekst: Ja i mój tata to super przyjaciele. Następnie rodzic unosi rękę trzymającą instrument coraz wyżej i gra coraz głośniej – dzieci przechodzą do pozycji stojącej i głośno recytują tekst: Z tatą mogę przeżyć przygód bardzo wiele.

  1. Słuchanie wiersza Stanisława Grabowskiego pt. ,, Nie jestem sam ”

Mama biega po pokoju
ze ścierką,
z odkurzaczem,
z froterką.
Tata biega po pokoju
z fajką,
z książką,
z pomysłami.
A ja siedzę szczęśliwa
w pokoju, gdzie lalka Rozalka,
zeszyty do pierwszej klasy,
atlasy…
Gdy w domu
tatuś i mama,
nie jestem sama

  1. Rozmowa na temat wiersza.

Rodzic pyta:

− Co robi mama?

− Co robi tata?

− Gdzie jest dziewczynka?

− Dlaczego jest szczęśliwa?

  1. Wykonanie laurki dla Mamy i Taty.
  1. Zabawa ruchowo-naśladowcza Tata pracuje.

Tamburyn.

Dzieci poruszają się w rytm tamburynu. Podczas przerwy w grze naśladują wykonywanie prac, o których mówi rodzic. Np. Tata pisze na komputerze; Tata trzepie dywan; Tata myje samochód; Tata gra na skrzypcach itp.

  1. Karta pracy, cz. 4, s. 50.

Kolorowanie rysunku bukietu dla mamy. Rysowanie po śladzie drogi Olka i Ady do mamy.

Opracowała : Joanna Łabęda

Żródła :

– Internet

– MAC Edukacja, Przewodnik metodyczny cz.5 ,, Nowe przygody Ady i Olka ”

Podobne wpisy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.