Porcja kolejnych zadań dla dzieci 5- 6 letnich

  1. Obejrzyj proszę krótki film edukacyjny pt. ,, Co dają nam lasy ”
  1. Rozmowa z dziećmi na temat wpływu zatrutego środowiska na rośliny, zwierzęta oraz ludzi.

Przydadzą się obrazki pokazujące zanieczyszczenie środowiska ( np. ścieki z fabryki spływające do rzeki, zniszczony las, dymiące kominy dużego zakładu)

Próbujemy odpowiedzieć na następujące pytania :

– Co się stanie z rybami z tej rzeki ?

– Co się stanie, jeżeli rybak złowi te ryby i je potem spożyje po usmażeniu ?

– Kto tutaj był trucicielem ?

– Co się stało z lasem ?

– Co się stało ze zwierzętami, dla których był on domem ?

– Kto tu zawinił ?

– Jak można przeciwdziałać skutkom zanieczyszczenia otaczającej nas przyrody ?

  1. Utrwalenie głoski H

Przyjrzyj się ilustracji. Odczytaj wyrazy oraz znajdź głoskę H – wyróżnij ją kolorem odpowiadającym spółgłosce. Samogłoski również zaznacz na właściwy kolor. Pokoloruj obrazki.

( Załącznik nr. 1 ).

  1. Ćwiczenia oddechowe – Powiew powietrza

Jeśli jest taka możliwość wyjdź na świeże powietrze. Wykonuj długi wdech nosem, a następnie wydech powietrza ustami. Powtórz ćwiczenie kilkakrotnie.

Opracowała : Joanna Łabęda

Źródło : Interne oraz Przewodnik metodyczny MAC Edukacja cz.4.

Załączniki:

Podobne wpisy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.