Porcja kolejnych zadań dla dzieci 5- 6 letnich
- Obejrzyj proszę krótki film edukacyjny pt. ,, Co dają nam lasy ”
- Rozmowa z dziećmi na temat wpływu zatrutego środowiska na rośliny, zwierzęta oraz ludzi.
Przydadzą się obrazki pokazujące zanieczyszczenie środowiska ( np. ścieki z fabryki spływające do rzeki, zniszczony las, dymiące kominy dużego zakładu)
Próbujemy odpowiedzieć na następujące pytania :
– Co się stanie z rybami z tej rzeki ?
– Co się stanie, jeżeli rybak złowi te ryby i je potem spożyje po usmażeniu ?
– Kto tutaj był trucicielem ?
– Co się stało z lasem ?
– Co się stało ze zwierzętami, dla których był on domem ?
– Kto tu zawinił ?
– Jak można przeciwdziałać skutkom zanieczyszczenia otaczającej nas przyrody ?
- Utrwalenie głoski H
Przyjrzyj się ilustracji. Odczytaj wyrazy oraz znajdź głoskę H – wyróżnij ją kolorem odpowiadającym spółgłosce. Samogłoski również zaznacz na właściwy kolor. Pokoloruj obrazki.
( Załącznik nr. 1 ).
- Ćwiczenia oddechowe – Powiew powietrza
Jeśli jest taka możliwość wyjdź na świeże powietrze. Wykonuj długi wdech nosem, a następnie wydech powietrza ustami. Powtórz ćwiczenie kilkakrotnie.
Opracowała : Joanna Łabęda
Źródło : Interne oraz Przewodnik metodyczny MAC Edukacja cz.4.
Załączniki: