Wiosenne przebudzenia – Powitanie wiosny

  1. Zabawa Spotkanie z wiosną – instrumentacja wiersza Bożeny Formy.

Wierszyk :

Ciepły wietrzyk powiał dzisiaj. (nabieramy powietrze nosem, wypuszczamy je ustami – dmuchają, naśladując wiatr )

Kap, kap, deszcz wiosenny pada. ( lekko stukamy palcami o podłogę )

Słychać, jak śpiewają ptaki. ( udajemy śpiew ptaków )

Pachną kwiaty, rośnie trawa (naśladujemy wąchanie kwiatów, przechodząc do przysiadu, powoli wstajemy, unosząc ręce w górę, poruszamy nimi w nadgarstkach (rośnie trawa).

Słonko rano wcześnie wstaje (przeciągamy się )

i promyki swe wysyła ( wkręcamy dłońmi żaróweczki )

Już pracują mrówki w lesie, ( paluszki rąk maszerują po dywanie )

miło z wiosną dzień zaczynać. ( klaszczemy ).

  1. Składanie w całość pociętych obrazków wczesnowiosennych kwiatów. ( Załącznik nr.1 )

Dla każdego dziecka: koperta z pociętym na części jednym z obrazków: przebiśniegu, krokusa, sasanki, zawilca. Dzieci dostają koperty z pociętymi na kilka części obrazkami wczesnowiosennych kwiatów. Składają je w całość i przyklejają na kartkach.

  1. Zabawa ruchowa z elementem równowagi – Bociany na łące. Dzieci są bocianami. Chodzą po łące, wysoko unosząc kolana. Co pewien czas zatrzymują się, stają na jednej nodze, wystawiają złączone dłonie przed siebie, rytmicznie poruszają nimi jak dziobem i powtarzają: Kle, kle, kle, żabki mi się chce.
  1. Zabawa ruchowa z elementem podskoku – Przestraszone żabki. Dzieci są żabkami. Naśladują skoki żabek. Uderzenie w bębenek jest sygnałem, że zbliża się bocian. Przestraszone żabki nieruchomieją. Dwa uderzenia w bębenek są sygnałem, że bocian odszedł, i żabki mogą skakać dalej.
  1. Zabawa ruchowa – Przebudzone pszczółki. Dzieci są pszczółkami. Poruszają się po sali w rytmie wystukiwanym na tamburynie, cichutko bzycząc i machając skrzydełkami (palcami dłoni) na wysokości ramion. Podczas przerwy w grze przykucają na spotkanym kwiatku.
  1. Układanie zdań przeczących do podanych zdań twierdzących. Rodzic mówi zdania, a dzieci podają przykłady zdań przeczących :

− W sklepie warzywniczym kupimy buty.

− W sklepie warzywniczym nie kupimy butów.

− W piekarni kupimy mleko.

− W piekarni nie kupimy mleka.

− Mama zamówiła w cukierni tort.

− Mama nie zamówiła w cukierni tortu.

− Ala ma w koszyku bułki i chleb.

− Ala nie ma w koszyku bułek i chleba.

Podobne wpisy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.