Na wiejskim podwórku

Scenariusz dla dzieci 5 – 6 – letnich z grup: Żabki, Żuczki, Stokrotki, Motylki.


Witam wszystkich starszaków i ich Rodziców po świętach 😃. Dzisiaj pobawimy się ze zwierzętami z wiejskiego podwórka.

Na początek z pomocą rodziców proponuję opowieść ruchową pt: „Wycieczka na wieś”.

Dziecko uważnie słucha rodzica wykonując ruchy, które on zaproponuje. Zaczynamy.

Nadeszła wiosna. Na wsi jest zielono i radośnie.

(dziecko maszeruje za rodzicem)

Odwiedzamy wiejską zagrodę. Straszny tutaj gwar. Widać zwierzęta: owce, krowy, świnie, kaczki,gęsi, kury, indyki.

(dziecko naśladuje głosy charakterystyczne dla podanych zwierząt)

Patrzcie przyfrunęły bociany. Wysoko na dachu mają swoje gniazdo.

(dziecko robi daszek nad oczami, spogląda w górę, następnie porusza się za rodzicem naśladując charakterystyczne ruchy i klekot bociana)

Za płotem gospodarstwa widać pole. Rośnie na nim zboże.

(dziecko zamienia się w trawy i kłosy zbóż, przechodzi do przysiadu, na hasło – rośniemy – wstaje powoli)

Na łące pojawiają się zające. Małe zajączki chcą się bawić. Chowają się w trawie. Widać ich duże uszy.

(dziecko podskakuje naśladując ruchy zająca)

W ogrodach kwitną piękne kwiaty, ich kielichy otwierają się do słońca.

(dziecko unosi ręce w górę, naśladując otwierające się do słońca kielichy kwiatów)

Za oknem jest sad. Chwilę odpoczniemy w cieniu drzew, słuchając świergotu ptaków.

(dziecko kładzie się na plecach, umieszcza ręce na przeponie i miarowo oddycha słuchając muzyki – śpiewu ptaków, drodzy rodzice proszę abyście włączyli dziecku muzykę ze śpiewem ptaków).

Teraz dziecko siada wygodnie na dywanie.

Zabawa „Jakie to wierzę”?

Rodzic pyta dziecko: Jaki, jaka jest,,, podając nazwę zwierzęcia, a dziecko wymyśla określenia.

np.

Jaka jest kura? (mała, głośna…)

Jaki jest kogut (szybki, głośny…)

Jaka jest kaczka? (spokojna, powolna…)

Jaka jest krowa? (duża, łagodna, powolna…)

Jaki jest koń? (duży, szybki…)

Drogie dzieci poćwiczcie teraz swoją równowagę, Proponuję zabawę „Na grzędzie”. Uszykujcie z pomocą Rodziców jakiś sznurek (może być skakanka). Ułóżcie go prosto na podłodze. Wyobraźcie sobie że jesteście kurkami – przechodzicie, stawiając stopa za stopą, po sznurku (skakance), tak aby z niego nie spaść 😉

Proponuję teraz dzieciom wspólne wykonanie z Rodzicem makiety pt. „Zwierzęta z wiejskiego podwórka”. Potrzebne będą:

  • kolorowe czasopisma zawierające obrazki, zdjęcia zwierząt, które można spotkać na wiejskim podwórku (jeśli ich nie macie możecie sami narysować zwierzęta).
  • klej
  • nożyczki
  • tekturki małe i jedna duża
  • plastelina
  • bibuła, farby, pędzelek, kolorowy papier, bibuła (to co posiadacie w domu), małe pudełka;

Dziecko wycina z z kolorowych czasopism (lub samo rysuje) obrazki, zdjęcia zwierząt.

Przykleja wycięte zwierzęta na małych tekturkach i umocowuje je plasteliną do tekturowych podstawek.

Jeśli zwierzęta są już gotowe, dziecko przygotowuje dużą tekturkę i ozdabia ją wg własnego pomysłu komponując makietę gospodarstwa. Z małych pudełek oklejonych kolorowym papierem można wykonać budynki gospodarcze.

Jeśli chcecie się z nami podzielić wykonaną pracą to możecie wysłać zdjęcia na przedszkolnego maila.

Jeśli macie jeszcze ochotę to proponuję wykonanie zadania matematycznego z cyframi. Dopasujcie cyfry do odpowiedniej ilości kaczek. (drodzy Rodzice, jeśli macie możliwość możecie dziecku wydrukować).

Proponuję do przeliczania wierszEwy Galicy:

Raz kaczuszki szły na spacer

wyciągając nóżki

Czy policzysz razem ze mną

te śmieszne kaczuszki?

Pierwsza, druga, trzecia, czwarta…

idą polną dróżką, kwacząc sobie:

jak przyjemnie być małą kaczuszką!


Pozdrawiam Was serdecznie i życzę przyjemnej zabawy.

Ania Woźna 😊

Źródło: Nowe Przygody Olka i Ady. Mac Edukacja

Podobne wpisy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.